Vi har uppdaterat vår inloggningslösning! Läs mer här.

Kontakta oss Varumärkesportal Kurser & seminarier Webbshop In English

Ny inloggningslösning på teknikforetagen.se

Vi har bytt inloggningslösning till våra medlemssidor. Den nya lösningen är gemensam för hela Svenskt Näringsliv och innebär att du kommer ha samma konto för alla webbsidor och tjänster inom Svenskt Näringsliv. Du kommer alltså bara behöva ett och samma lösenord till teknikforetagen.se, medlemsuppgiftsinsamlingen, lönestatistik och svensktnaringsliv.se.


Nyhet
29 apr. 2024
Sakområde:

Du behöver skapa ett nytt konto även om du tidigare har loggat in på teknikforetagen.se

Första gången du loggar in via den nya lösningen behöver du skapa ett nytt konto. Klicka på logga in och sen skapa konto. När du har fyllt i dina uppgifter får du ett mejl med en verifieringskod som du använder för att skapa ditt nya konto. Mejlet med verifieringskoden skickas från ”Microsoft på uppdrag av SNMO”.

Första gången på teknikforetagen.se?

Om det är första gången du loggar in på teknikforetagen.se behöver du ha tillgång till ditt företags organisationsnummer och medlemsnummer för att registrera kontot. Det behövs för att säkerställa att företaget är medlem hos oss, och för att koppla ihop dig som individ med ditt företag.

Varför gör vi det här?

Vi uppgraderar vår inloggningslösning för att skapa en smidigare samt mer stabil användarupplevelse på vår hemsida. Dessutom uppgraderar vi säkerheten i bakomliggande system samtidigt.

Den nya lösningen är gemensam för hela Svenskt Näringsliv vilket innebär att du bara behöver ha ett konto för sidor som teknikforetagen.se, medlemsuppgiftsinsamlingen, lönestatistik och svensktnaringsliv.se.

Vanliga frågor

Jag får ingen verifieringskod, vad ska jag göra?

Kolla först skräpposten, koden ska skickas från "Microsoft på uppdrag av SNMO". Om mejlet inte finns där kan det vara ett spamfilter som inte släpper igenom mejlet. I så fall behöver du kontakta ditt företags it-support.

Min verifieringskod funkar inte, vad ska jag göra?

Kanske har du råkat stänga ("kryssa ner") fönstret för att gå till din e-post? Du behöver ha kvar inloggningsfönstret aktivt för att verifieringskoden ska fungera, dvs du behöver öppna e-posten i ett annat program eller en egen flik.

Hur länge gäller verifieringskoden? 

Koden gäller i tio minuter, sen får man skapa en ny kod.

Vilka webbläsare fungerar?

Alla webbläsare ska fungera för detta. Dock har det visat sig att vissa versioner av Safari inte fungerar, om du försöker logga in via din iPhone. I så fall, testa att skapa kontot från en annan webbläsare och/eller på en dator istället.

Hjälp, det funkar ändå inte!

Om du behöver hjälp kontaktar du oss på info@teknikforetagen.se.