Ny kampanj visar Teknikföretagens bredd
Entreprenörer, tech, hundraåringar och startups. Nya och beprövade material och tjänster. En ny kampanj i både print och rörligt visar på tekniksveriges bredd och låter framstående företagsbyggare berätta om sin business och vad medlemskapet i Teknikföretagen betyder.

– Vår förra kampanj fokuserade på hur mycket entreprenörer och techbolag vinner på att låta Teknikföretagen ha koll på det man borde ha koll på, men kanske inte alltid orkar med. Berättelsen breddas här till att det är ju det vi hjälper alla våra medlemsföretag med, stora som små, och att det finns en stor bredd i vad tekniksverige sysslar med, säger Julia Valentin, kommunikationschef på Teknikföretagen.
– En del har fått vårt stöd i över 100 år och andra är start-ups. Tillsammans står våra 4 500 medlemsföretag för en tredjedel av Sveriges export och skapar 1 miljon jobb, fortsätter Julia Valentin.
Tre framgångsrika företagsbyggare frontar kampanjen:
Towe Ressman ansvarar för varumärke och design på Husqvarna Group. Bland annat världsledare inom robotgräsklippare och ett av de globalt starkaste namnen inom motorsågar med starkt fokus på att hushålla med jordens resurser. Medlemmar i Teknikföretagen sedan över 100 år tillbaka.
Anders Breitholtz är medgrundare och vd för Papershell som varit medlemmar i Teknikföretagen i ett år. Bolagets produkt av skogsråvara kan komplettera eller ersätta aluminium, plast, glasfiber och stålplåt i en rad produkter.
Björn Welde är chef för produktutveckling för Eleiko som tillverkar styrketräningsredskap. Precision och noggrannhet har gjort Eleiko globalt med både världsmästerskap i tyngdlyftning och amerikanska armén bland kunderna.
Kampanjen startade den 1 november 2024 i print och digitalt och är framtagen i samarbete med Soluzions.