Vi upplever för närvarande driftstörningsproblem med vår växellösning för telefonsamtal, vilket påverkar samtal till Teknikföretagens samtliga funktioner. Vi arbetar för att lösa problemet och uppskattar ditt tålamod under tiden.

Kontakta oss Varumärkesportal Kurser & seminarier Webbshop In English

Konjunkturbarometer för tredje kvartalet 2020

Pressmeddelande 2 sep. 2020

Torsdagen den 3 september kl. 07.00 presenterar Teknikföretagen sin konjunkturbarometer för årets tredje kvartal.

Undersökningen omfattar bedömningar från 520 företag. Försäljningen uppgår sammanlagt till 823 Mdr SEK, varav 81% säljs på exportmarknader.

Teknikföretagens konjunkturbarometer innehåller uppgifter om den senaste utvecklingen för bil- och transportmedelsindustrin, maskinindustri, tele- och elektro, instrumentindustri och metallvaruföretag. Därtill redovisas utvecklingen för ett antal stort antal leverantörer till olika grupper av teknikindustri samt till bygg- och anläggningsindustrin.

Teknikföretagens kvartalsvisa konjunkturbarometrar visar företagens egna beskrivningar av det faktiska läget kvartal för kvartal. Undersökningarna presenteras i början av mars, juni, september respektive december.

Anna Weihe Presschef