I november 2024 introducerades Tea i en betaversion till 200 testanvändare. Under testperioden har vi fått värdefull återkoppling från användare och utifrån den har vi utvecklat och förbättrat funktionerna. Nu är Tea redo att lanseras brett.
– Tea svarar snabbt på medlemmarnas personalfrågor, om allt från anställningens ingående till kollektivavtal och arbetsmiljö. Med Tea vill vi göra det enklare för våra medlemmar att hitta rätt i Arbetsgivarguiden och i våra kollektivavtal, säger Anna Nordin, biträdande förhandlingschef.
Tea bygger på den senaste tekniken från OpenAI och är utvecklad för att göra det enklare och snabbare att hitta rätt vägledning i Arbetsgivarguiden. Chatten kan förstå och hantera komplexa frågor och levererar svar dygnet runt.
– Med Tea får våra medlemmar dessutom svar som är anpassade efter just deras situation, baserade på Teknikföretagens kollektivavtal och vårt samlade rådgivningsmaterial, säger Anna Nordin.
Anna Nordin fortsätter:
- Användaren får också tydliga källhänvisningar med länkar till relevant del i arbetsgivarguiden och till rätt sida i de partsgemensamma kommentarerna till kollektivavtalen.
Som medlem hittar du Tea direkt i Arbetsgivarguiden när du loggar in.