Webbinarium: Hem- och distansarbete
Jobba hemma, på kontoret eller någon annanstans? Kanske ett enkelt val kan tyckas så länge jobbet blir gjort. Eller? När arbetet flyttas från kontoret uppstår många frågor och avvägningar att ta ställning till som normalt redan är hanterade då arbetet utförs på plats.

- Kan jag som arbetsgivare bestämma att en anställd från och med nu ska arbeta helt på distans?
- Hur sköter jag ansvaret för den anställdes arbetsmiljö när den sitter hemma i sitt kök och arbetar?
- Vilka försäkringar gäller?
- Behöver jag betala för ett höj- och sänkbart skrivbord?
Därför bjuder vi in till webbinarier där vi guidar er igenom vad ni bör tänka på, vilka regler som gäller, för- och nackdelar, med mera.
Seminariet är gratis för medlemmar och hålls vid följande tillfällen:
- 30 mars klockan 14.00-15.00.
- 8 april klockan 14.00-15.00. Obs! Tillfället är inställt.
Länk till sändningen hittar du också i Arbetsgivarguiden.
Redan nu kan du ta del av vår nya handledning om hem- och distansarbete.
Ladda ner handledningen
Handledningen Hem- och distansarbete finns för nedladdning i Arbetsgivarguiden
Det ska vara lätt att göra rätt!
Du behöver vara inloggad på våra medlemssidor för att ladda ner handledningen. Om du inte har ett konto, skapa ett här.