- Kan jag som arbetsgivare bestämma att en anställd från och med nu ska arbeta helt på distans?
- Hur sköter jag ansvaret för den anställdes arbetsmiljö när den sitter hemma i sitt kök och arbetar?
- Vilka försäkringar gäller?
- Behöver jag betala för ett höj- och sänkbart skrivbord?
Därför bjuder vi in till webbinarier där vi guidar er igenom vad ni bör tänka på, vilka regler som gäller, för- och nackdelar, med mera.
Seminariet är gratis för medlemmar och hålls vid följande tillfällen:
- 30 mars klockan 14.00-15.00.
- 8 april klockan 14.00-15.00. Obs! Tillfället är inställt.
Länk till sändningen hittar du också i Arbetsgivarguiden.
Redan nu kan du ta del av vår nya handledning om hem- och distansarbete.
Ladda ner handledningen
Handledningen Hem- och distansarbete finns för nedladdning i Arbetsgivarguiden
Det ska vara lätt att göra rätt!
Du behöver vara inloggad på våra medlemssidor för att ladda ner handledningen. Om du inte har ett konto, skapa ett här.