Att genomföra en omorganisation med uppsägningar – vad gäller?
Många av Teknikföretagens medlemsföretag agerar på en marknad där konkurrensen är hård och där orderläge och marknadsförutsättningar snabbt kan förändras. Detta medför att företagen snabbt behöver kunna se över och förändra sin organisation, inte sällan leder detta till att frågan om uppsägningar på grund av arbetsbrist aktualiseras. Samtidigt finns ett antal arbetsrättsliga regelverk som omgärdar processen och som bolagen behöver känna till.

Teknikföretagen anordnar webbinarium där vi på en grundläggande nivå går igenom vilka arbetsrättsliga regler som aktualiseras vid en omorganisation med uppsägningar som följd.
– Vid en omorganisation med uppsägningar aktualiseras flera olika regelverk, exempelvis regler i lagen om anställningsskydd och förhandlingsregler i medbestämmandelagen. Under webbinariet kommer vi att prata just om detta, säger Daniel Svenvik som är jurist på Teknikföretagen och som leder kursen.
Webbinarietillfällen
- 1 oktober klockan 14.00-15.00. Klicka här för att anmäla dig.
- 2 oktober klockan 09.00-10.00. Klicka här för att anmäla dig.
Webbinariet är kostnadsfritt och vänder sig till Teknikföretagens medlemsföretag och du behöver vara inloggad för att kunna anmäla dig till något av webbinarietillfällena. Om du inte har ett konto skapar du ett här.