Vår rekryteringsprocess

Publicerad 28 april 2016 Kontaktperson: Susanne Ömossa

För att hitta rätt person för jobbet, följer vi en genomarbetad rekryteringsprocess. Den hjälper dig även att få en tydlig bild av tjänsten och Teknikföretagen som arbetsgivare.

I vår rekryteringsprocess finns olika steg som hjälper oss att göra en bedömning av alla ansökningar, byggda på kompetens och erfarenhet.

Kravprofil

I kravprofilen beskriver vi de huvudsakliga arbetsuppgifterna och kompetenser vi anser vara avgörande för att lyckas i rollen.

Annonsering

Annonsen utgår från kravprofilen. Arbetsuppgifter, ansvarsområden och egenskaper beskrivs så att du får en klar bild av tjänsten.

Urval

Samtliga ansökningar jämförs med kravprofilen. Vi skiljer på krav för att klara av arbetsuppgifterna i befattningen och önskvärda kvalifikationer som är extra meriterande. Rekryterande chef ansvarar för urvalet av kandidater med stöd från HR.

Intervjuer

Vid intervjuerna träffar du den rekryterande chefen och någon från HR-avdelningen.

Tester

Som slutkandidat får du göra ett självuppskattningstest och du får därefter en personlig återkoppling.

Referenser

Referenstagning är ett värdefullt komplement till intervjun och ingår i den totala personbedömningen. Referenstagning sker alltid i samförstånd med dig.

Beslut och återkoppling

Alla som har varit på en intervju får en muntlig återkoppling angående vårt beslut.