Di Digital Startup Tour letar Sveriges bästa techentreprenör

Publicerad 26 september 2017

För andra året i rad ger sig Dagens industri ut på Di Digital Startup Tour. Sveriges bästa techsuccé prisas med en miljon kronor i annonspengar.

Foto: Jesper Frisk

I pitchtävlingen Di Digital Startup Tour får företag tre minuter på sig att sälja in sin affärsidé till Sveriges tyngsta techinvesterare. Jakten på nästa succé går genom Stockholm, Umeå, Linköping, Göteborg, Malmö och avslutas med en final tillbaka i huvudstaden.

Syftet med tävlingen är att främja ett innovationsrikt, entreprenörsdrivet och techfokuserat Sverige. Och det råder ingen brist på affärsidéer – över 200 ansökningar har redan kommit in.

– Jag ser otroligt mycket fram emot att lyssna på alla spännande idéer som kan förändra branscher eller kanske till och med en hel värld. Det kommer bli en tuff urvalsprocess, säger Cornelia Andersdotter, projektledare för Di Digital Startup Tour.

Turnén är ett unikt tillfälle att bekanta sig med hela Sveriges entreprenörer och därför var ett partnerskap en självklarhet för Teknikföretagen.

– Di Digital Startup Tour är ett tillfälle för oss att skapa relationer med och lära av de nya företagen, men också för dem att lära känna Teknikföretagen. De är våra framtida medlemmar, säger Per Braconier, kommunikationschef på Teknikföretagen.


Di Digital Startup Tour 2017

  • 27 september: Stockholm
  • 11 oktober: Umeå
  • 25 oktober: Linköping
  • 8 november: Göteborg
  • 22 november: Malmö
  • 7 december: final i Stockholm