Tjänsteinnovation med fokus på internationellt erfarenhetsutbyte

Publicerad 2 februari 2016 Kontaktperson: Peter Johansson

Service Innovation Sweden, som Almega och Teknikföretagen driver, bjuder in till ett seminarium med fokus på tjänsteinnovation ur ett internationellt perspektiv. Bland annat får deltagarna ta del av erfarenheter från den tyska satsningen Smart Service Welt. Seminariet äger rum onsdagen den 10 februari i Stockholm.

Smart Service Welt är den plattform som ska bidra till att Tyskland ligger i framkant i utvecklingen av morgondagens smarta företag. Såväl företag som akademi, institut, offentlig sektor och inte minst politiska aktörer, är delaktiga i samarbetet. Walter Gans, direktör vid Fraunhofer Institute for Industrial Engineering berättar om satsningen.

På plats finns även professor Andy Neely, grundare av Cambridge Service Alliance vid Cambridge University, där man driver en unik plattform för samverkan mellan näringsliv och akademi.

Bo Edvardsson, professor och föreståndare för Centrum för tjänsteforskning vid Karlstad universitet delar med sig av erfarenheter från svenska satsningar inom tjänsteinnovation och belyser vilka styrkeområden som gör att Sverige kan särskilja sig i en internationell jämförelse.

När? 10 februari, kl 13.00 – 16.30

Var? 7A Centralen – konferens och event, Vasagatan 7, Stockholm

Seminariet är kostnadsfritt och presentationer och diskussioner hålls på engelska.

Läs mer om innehållet i seminariet här och hur du anmäler dig här.

Service Innovation Sweden verkar för att skapa mötesplatser för erfarenhetsutbyte och utveckling av kompetens inom tjänsteinnovation. Satsningen drivs av Almega och Teknikföretagen med finansiellt stöd från Vinnova.